måndag 6 juni 2016

Utlottning!

Tjoho på er! Det är dags för en liten utlottning igen. Jag har fått dubbletter av en bok och fick ok från förlaget att lotta ut den ena. Boken det gäller är Landet bortom brunnen av Douglas Foley.

"Med stor inlevelseförmåga berättar Douglas Foley den magiska historien om syskonen Alva och Joel. Deras mamma har dött i cancer och pappan har gift om sig. Alva är mobbad i skolan och avskyr sin nya styvmor som dessutom väntar barn!
En dag då syskonen hämtar vatten i en gammal brunn faller Joels älskade nalle i vattnet, och Joel hoppar efter. Alva tvingas dyka i även hon.
Efter en lång färd hamnar syskonen i en värld fylld av märkliga väsen, men kommer ifrån varandra. På sin vandring möter Alva Lemonia som utger sig för att vara Alvas vän, men som i själva verket vill ha något helt annat Men Alva lyckas fly.Lemonia och hennes följeslagare som märkligt nog är Alvas mobbare Lucas, Viggo och Stina hittar Joel och tar honom tillfånga för att använda honom som gisslan. Alva å sin sida försöker desperat hitta ett sätt att frita Joel.Det blir en jakt på liv och död som också handlar om hur Alva hittar sin inre kraft och kärleken till sin familj."
Det är en bok som har åldersgruppen 9-12 år som målgrupp, men vi boknördar vet ju att även äldre kan ha stor glädje av ungdomsböcker! Jag har själv läst den och tyckte mycket om den, vill ni läsa mer om det kan ni klicka här.

Förutom boken skickar jag med en liten extra bonusgrej som blir en överraskning! Jag gillar enkla utlottningarna så vi kör som vanligt:

  • Lämna en kommentar och säg att du vill vara med!
  • Lämna din mailadress i kommentaren så att jag kan få kontakt med dig om du vinner.
  • Endast deltagare inom Sverige. 
  • Utlottningen pågår fram till midnatt lördag den 11:e juni. Vinnaren presenteras på måndagen! 

15 kommentarer:

  1. Men åh vad roligt! Jag har sett att fler än du gillar den så jag vill självklart vara med i utlottningen. :) Skickar ett mail till dig så får du min mailadress den vägen. (Hoppas att det går bra.) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Verkar vara en bra bok. Jag är gärna med i utlottningen. ceolas81@spray.se

    SvaraRadera
  3. Jag gillar utlottningar och det där verkar vara en trevlig bok :)

    SvaraRadera
  4. Åh det verkar som en mysig bok, så den kan jag gärna vinna! Min mailadress är bokparadiset@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Jag är gärna med på utlottningen! batzordea@gmail.com

    SvaraRadera
  6. åh vad kul! jag är gärna med! elin-t.95@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Åh, jag vill gärna vara med i utlottningen. :) Den här har jag hört mycket gott om, tror jag skulle gilla den :)

    SvaraRadera
  8. Jag vill vara med! Och vilket otroligt omslag :D Så snygg. annamaja.hamp@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Kul att du har en bok att lotta ut, är gärna med och hoppas på turen. Har barn i rätt ålder som förhoppningsvis också vill läsa den.
    cblomster69@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Åh yay! jag vill vara med! :) Min mail är missmagicgirl@hotmail.se :)

    SvaraRadera
  11. Åh jag vill vara med! Vill läsa boken själv först och sedan spara den åt mina barn tills de blir större! Min mailadress: nordenbro@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är gärna med. Låter som en mycket spännande bok :) linn04@live.com

    SvaraRadera
  13. Hej! Jag vill gärna vara med i utlottningen, gillar ju Douglas Foleys böcker!
    karin@jilsen.se

    SvaraRadera
  14. Jag är gärna med! :)
    Min mail är bokugglor91@gmail.com

    SvaraRadera